2016-09-09

Här är vinnarna av ”Årets Monter” på Apotek & Egenvård

Under festliga former delades priserna - ”Årets Monter” och ”Årets monter framröstad av besökarna” ut på fackmässan Apotek & Egenvård under torsdagskvällen (8/9) på Kistamässan i Stockholm.

Just nu pågår fackmässan Apotek & Egenvård på Kistamässan. Under öppningskvällen delades två prestigefyllda priser ut. ”Årets Monter” som utsågs av en jury och årets nyhet ”Årets Monter framröstad av besökarna”.

Vinnare "Årets Monter"
I kategorin ”Årets monter” som utsågs av en jury, vann Lets Face it Nordic AB med varumärkena IDUN Minerals och Eco Tools.

Juryns motivering:
Varumärket genomsyrar hela montern, allt ifrån material, ljussättning och produkternas placering. Vi kan känna ”Eco” känslan. Engagerad och inbjudande personal. Monter och personal lever upp till samtliga kriterier. En välkomnande monter som är värdig vinnare av ”Årets Monter".

Besökarnas pris "Årets Monter"
Under mässan hade besökarna möjlighet för första gången att rösta fram sin favorit, och vinnaren i kategorin ”Årets monter framröstad av besökarna” blev Happy Ears.

Motivering:
Trots sin diskreta monter väcker de stort intresse för något vi pratar för lite om, hur vi ska vara rädda om vår hörsel.

Fackmässan Apotek & Egenvård arrangeras för sjunde året på Kistamässan i Stockholm den 8-9 september. Talare är bland annat Maria Strömme, professor i Nanoteknologi, Linnéa Karlsson Lind, apotekare på Hälso- och sjukvårdsförvaltningen samt doktorand Karolinska Institutet och Yanina Taynard, regulatoriskt sakkunnig nutrition.

För mer information om Apotek & Egenvård besök www.apotekegenvard.se

Kontakta oss om Apotek & Egenvård:
Johanna Holmudd, projektledare, Johanna.holmudd@easyfairs.com 08-506 650 81
Marika Metsola Renström, pressansvarig Kistamässan, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Apotek & Egenvård
Apotek & Egenvård är mötesplatsen för de som arbetar med läkemedel och egenvårdsprodukter med över 75 utställande företag och ett två-dagars seminarieprogram. Mässan är en fackmässa och är endast öppen för representanter från branschen. Bakom Apotek & Egenvård står Easyfairs. Mässan samarbetar med Apoteket AB, Svensk Egenvård & Sveriges Fotterapeuter, SHR samt Dagens Apotek/ Dagens Medicin som mediepartner. Mässan arrangeras för sjunde året, den 8-9 september på Kistamässan.
Läs mer på www.apotekegenvard.se